2014-07-14

Framför huset

 För ett år sen hittade jag en rabatt längs framsidan av huset, som var övervuxen med trädgårdens favoritogräs kirskål. På detta hade någon lagt en träskiva som hade en massa härliga djur på undersidan. Jag kämpade mycket med att dra bort rötterna från kirskålen. Den hade spridit sig utanför rabatten också.


Sen planterade jag lite olika blommor i rader efter längdordning i den här rabatten. Jag har fortfarande fått dra bort kirskål och tistlar, så helt borta är de inte. En bild från i år i samma vinkel gav ju tyvärr inte alla blommor en rättvis bild eftersom de inte syns bakom den höga "busken" med nånting jag inte vet namnet på men som kommer att bli gula blommor.


Det är i alla fall vitt och rosa i rabatten och det gör ju mig nöjd som fått fel färger i en annan blomsterrabatt. Här är fingerborgsblomman.



Och på sidan växer någon sorts ros. Jag är inte så bra på det här med att berätta vad det är för sorter märker jag.


Observera också att vi gått från brunt till vitt trä under fönstren. Ett riktigt lyft från 70-talet till snyggtalet.

1 kommentar:

Ester sa...

Ja, verkligen ett lyft med vitt istället för brunt under fönstren. Och fina färger i rabatten.