2014-07-12

Semestervecka

Den här veckan har varit fullspäckad med roligheter. När jag varit ledig i tre veckor börjar folk med normala arbeten att få semester också och det uppskattas av mig som älskar sällskap. 

På tisdagen åkte jag och Ester till Brunnsvikens trädgård där vi bland annat fikade. Jag drack en väldigt god dryck med smak av citron och marockansk ros. Alltså rosenvatten är klart underskattat och så fort jag ser det igen ska jag direkt haffa. Det kanske måste blandas med citron för att inte smaka som parfym förstås. Efter trädgården åkte vi till Hagaparken och slog oss ned i skuggan.


Samma kväll besökte jag en bilträff med min käre fästman som är med två gånger på samma bild. Han hittade den perfekta familjebilen efter att vi käkat hamburgare som kändes som att äta ett helt djur.


På onsdagen upptäckte jag en damm med änder när jag var ute på upptäcktsfärd till vår närmaste tunnelbanestation. Den är inte närmare än att det tar en halvtimme att promenera om det är jättehett och man har lite sämre kondition än normalt, fast det är en fin promenad så jag ska nog fortsätta att utforska det här området. Kändes nämligen som att det fanns gerillaodlare här också.


Jag var på väg till Kungsholmen och syjunta. Semesterjunta som började redan klockan tolv men inte en kotte kom i tid och bara jag var en halvtimme sen efter mina eskapader. Vi bjöds på somrig mat (potatissallad och ugnsbakad sparris och paprika) med somrig efterrätt (fruktsallad med grädde) när vi satt ute på innergården.


På torsdagen åkte jag ut i skärgården med två kompisar.


Vi åkte till Gällnö. Där gick vi ganska mycket. Och hittade jättemycket blåbär, så vi gick ganska långsamt.


Sällskapet: Girls who can't drink water.

1 kommentar:

Ester sa...

Så himla härligt med semester!!