2013-06-29

Den grymma rosenbusken

Ni ser ju själva, den här rosenbusken var ju ett enda snår av hemska taggar och alldeles för små rosor. Den skulle bort och den skulle bort på kvällen när det fanns många myggor som kunde suga blod samtidigt som jag jobbade. Det bor grävlingar under huset och deras spillning har upphittats runt om den här altanen så jag har bara gått och väntat på att någon ska dyka upp och bita mig i benet. Enligt ryktet ska de bita tills det krasar och jag orkade inte stoppa knäckebröd i gummistövlarna så jag levde äventyrligt den kvällen.


Nu har grävlingarna fritt fram på sina kvällsvandringar. Här ska det nog få växa något annat så småningom.


Det var inte så billigt men det smidigaste alternativet att få bort alla trädrester var att hyra en container ett dygn. För att så mycket som möjligt skulle få plats blev jag med jämna mellanrum nedskickad att trampa ner alla mjuka eller vassa kvistar och grenar så att den aldrig skulle bli full.

Inga kommentarer: