2013-06-07

Trädgården

Nu står tomatplantorna i stora kärl intill väggen. Allt är ur mitt gamla sortiment eller upphittat i trädgården. Den svarta järngrytan är från mina föräldrars trädgård, hinken köpte jag som papperskorg som barn, fulkrukan hittade jag utanför garaget med en torkad växt i, zinkbaljan är lite trasig och låg i trädgården full med gamla löv. Den lilla tomatplantan i lillkrukan fick jag av pappa.


Rosmarinen började ta slut men jag satte ändå ut den i den blivande köksträdgården så jag fick pilla dit min egenhändigt gjorda keramikskylt där också.


Lavendeln som jag köpte på Trädgårdsmässan i april har pappa tagit hand om under tiden och han sa åt mig att sätta den i delen av trädgården som han röjt bort mest kirskål i. Jag lyder, men sedan ska den flyttas till ett annat ställe där det just nu är övertäckt med kirskål. Är så sugen på att sätta grepen i den rabatten, men det blir senare... Det lilla stenarrangemanget gjorde jag också i ordning för det såg så skruttigt ut där innan.


Nu är ju den här bilden från igår och det har hänt lite mer där men till höger blir kökslandet och till vänster, nedanför stenmuren, kommer lavendeln att bo sen när kirskålen är borta. 


Inga kommentarer: