2013-06-18

Helgens röjning

Kirskål är den värsta växten som finns. Sniglar är det värsta djuret som finns. Nu har jag jobbat för att få bort båda två genom att röja undan kirskålen som smugit sig in i varenda liten vrå i trädgården. Den här bilden har jag visat tidigare, men här ser vi kirskålen i den där köksträdgården jag har börjat planera. Pappa är också med på bilden.


Här har vi en annan linslus och köksträdgården utan kirskål. Hittade en rosbuske som rev min arm så jag ser ut som jag varit i slagsmål med en katt. Det ser kanske inte lika trevligt ut utan grönskan, men här ska det sås grejer framöver. Det jag inser i skrivande stund är ju att jag kanske inte kommer att kunna så nånting där i år för det är lite sent påtänkt att börja så nu. Det enda jag har är morotsfrön. Tänk om jag kunde så hela landet med morötter. Då skulle jag kunna ha morotsmarknad här och bli rik som ett troll.


Det här ser ju ganska mysigt ut. En grön gräsmatta med högt gräs, som gör att man knappt kan se det kvadratiska lilla landet med hallon och smultron i. Brunnen är fylld av mossa.


Den här bilden kanske blev gråare i tonen också. Här är gräset nyklippt, brunnens mossa är någorlunda bortskrapad. Någon har placerat ett solur på brunnen och det där kvadratiska landet syns betydligt mer nu. Men visst såg det lite mer mysigt ut innan gräset klipptes?


1 kommentar:

Ester sa...

Det är så roligt med bilder i serie på utvecklingen! :)