2014-06-09

Från frö till ståtlig planta

Tänkte bara påminna er/mig om att det växer även om det inte känns som det ibland.

Här har vi mars (frö såddes i slutet av februari).



Här har vi juni. Jag hittade två armeringsjärn i trädgården som är perfekta att binda tomaterna mot. Det är böjar på också så när plantan bredvid har blivit tillräckligt hög kan jag binda fast den i järnet också.


Igår fick alla plantor och bärbuskar gräsklipp som täckning. Det ger gödsel, håller det fuktigt längre och håller ogräs borta (någorlunda i alla fall).




Kronärtsskocka är verkligen en utmaning att odla. Här har vi den som såddes i mitten av januari. Bilden är från början av februari.


Sen jag planterade ut kronärtsskockan har den fått ett tuffare liv men jag hoppas att den ska gilla tillvaron lite bättre när jag täckt plantorna med gräsklipp och spridit ut Snigel Effekt för att hålla de där vidriga geggmonstren borta.


Förutom sniglarna som förhoppningsvis minskar i antal efter min spridning av detta medel, så njuter jag av solstrålarna när jag kommer hem från jobbet och det fortfarande är jättevarmt. Och så tänker jag på att mitt sommarlov börjar om nästan bara en vecka. I augusti ska jag börja mitt femte år på samma arbetsplats. Det blev klart i dagarna. Som sagt, jag kommer aldrig våga byta arbetsplats igen.

 

Rosorna från Coop blommar bra, men det känns inte helt bra att de är från Coop. Jag är en fjant på det sättet, ska försöka tänka att det inte spelar någon som helst roll.


1 kommentar:

Esmeralda Steén sa...

Härligt med sommarlov snart! Och underbart med allt som växer så fint i sommarvärmen:-)