2014-06-03

Krusbär och vinbär

Jag visste ju redan från början att jag ville ha mycket gott ätbart i trädgården och något som är väldigt lättskött och bortskämt är att ha bärbuskar och fruktträd (och rabarber, vet inte vad det räknas som). Det kräver mest beskärande och ätande. Förra året fick eller köpte jag en hel del bär. Det fanns en hel del hallon i trädgården som nog är vildhallon för det mesta. Jo, för övrigt har vi smultron och blåbär på tomten sen vi flyttade in...

På Bauhaus av alla ställen köpte jag en krusbärsbuske. Min far gav mig tre småplantor och dra på trissor: det finns redan några bär på en av buskarna också. Här är den köpte busken:


Vinbärsbuskarna ser ut att ge mycket ifrån sig också. En buske med röda och en med svarta. Jag gillar egentligen inte att äta vinbären som de är, men det är väldigt gott med sådan saft. Får se om det blir tillräckligt med bär till det, annars kan jag säkert äta dem som de är.


Inga kommentarer: