2013-05-23

Den övergivna tomatplantan


Den här tomatplantan bodde i köksfönstret tills för några dagar sedan. Den började må dåligt och jag tänkte att det var bäst att jag slängde den, men jag kunde inte förmå mig att slänga den. Tänkte istället att jag skulle flytta ut den, så att naturen kunde ta hand om den. Den hamnade i en rabatt intill Birkagården på Karlbergsvägen. Jag observerade redan dagen efter att någon hade flyttat på krukan så att den stod närmare deras gård än tidigare och samtidigt var det en grupp med barn som gick förbi och då kanske jag snarare ville höra följande men det lät något åt hållet "Ska vi inte ta in den?". Det var ett barn som sa det. Då började jag tänka att jag kanske skulle skriva en lapp och sätta på plantan, ett litet meddelande om den stackars tomatplantan som blivit övergiven. 

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: