2013-05-07

Födelsedagskalas

Förra veckan var jag på födelsedagskalas hos min kusin. Hon hade bakat fantastiska tårtor som hon serverade i sitt kök. Alla gäster satt och trängdes vid det lilla köksbordet och det var fantastiskt trevligt och otroligt roligt. Jag höll på att kissa på mig av skratt flera gånger faktiskt, så roligt var det. 


Jag kan berätta lite om tårtorna. För det första ser de sådär sagolikt söta ut så man tänker att de säker inte smakade ett dugg gott, men där har den som tror det, helt fel. Den rosa tårtan var en chokladtårta med hallongrädde som glasyr. Den gröna tårtan var chokladtårta kombinerat med lakritspulver och den gröna glasyren var som en smörkräm, ni vet en sådan man har i drömtårta. Det var min favorit. Den där tårtan i mitten var en marängtårta med bär- och mandeltäcke. Många hade den som favorit.

Som present fick nyblivna 34-åringen en tomatplanta. Jag misstänkte att hon inte skulle kunna ta hand om den, så hon fick inte en av de finare och jag gissar att den redan är död eftersom hon har åkt till Berlin och själv erkände att hon inte var något vidare bra på växter. Här är en bild på den av mina tomatplantor som kommit längst i utvecklingen. Kan inte få nog av daltandet med plantorna. Så magiskt med saker som växer ut från ett frö i lite jord kombinerat med vatten och sol.


Inga kommentarer: