2013-05-12

Spara på allt


Som vuxen uppskattar man nog trots allt att få något ätbart, blommigt eller hemmagjort som present vid födelsedagskalas eller liknande. Jag gillar även att spara på alla möjliga små grejer som kan komma väl till hands t.ex. när man ska göra något snyggt omslag till tre chokladkakor som någon ska få. Här har jag använt ett väldigt mjukt rep som prislappen till min regnkappa hängde i. För att få till den där seglarkänslan lite extra snodde jag runt rött och blått bomullsgarn runt repet. Självklart gjorde jag en robansknåp också. Det syns säkert inte från den här vinkeln, men allting räknas. Då tänker man genast inte på att jag i all desperation hittade 3 chokladkakor för 40 kr på Daglivs samma dag som kalaset ägde rum. Till detta fick förstås födelsedagsmannen även en orange balonghund som jag hittade på bussen på väg till kalaset. Den var nästan ännu bättre och framför allt mer uppmärksammad än chokladen som jag jobbat hårdare med. Glömde tyvärr ta en bild på balonghunden.

Inga kommentarer: