2013-03-15

Det blir faktiskt av ibland

Nu var det ju bara drygt två månader sen jag gjorde ett sånt här inlägg senast, men det har faktiskt hänt en del saker på plan-fronten så jag har uppföljning och ser vad jag gjort sen sist. Jag älskar såna här inlägg.

 1 Kjolen


Den blev så här till slut. Den är klar, men jag har bara använt den hemma än och den är så himla varm och skön på rumpan.


2 Virka med plast


Jag har testat det bara för att få det överstökat. Det fanns inte så många plastpåsar hemma faktiskt, men en rosa apotekspåse tog jag, klippte i remsor och började sticka först. Sen provade jag att virka. Det blev inte snyggt. Vad ska man med det till? Och det är fortfarande bättre att säga nej till plastpåse i affären.


3 Kudde av mormorsrutor


Det blev en kudde till slut. Den används jättemycket. Varje dag!


4 Stickade fåglar



Här får ni se. Det blev en tröja.


Bubblare

Här kommer några projekt jag fantiserat om tidigare. Hur går det med det nu?

1 Körsbären


Jag går fortfarande och spånar i mitt huvud om hur den här körsbärströjan till mig själv ska se ut. Har inte riktigt kommit fram till färgerna och mönstren än. Det vill säga: Jag har inte gjort någon beskrivning.

2 Räven



Jag leker med tanken att sticka en tröja liknande dinosaurietröjan, fast med räv istället och till mig själv. Det ska inte bli i bomull.

3 Prickig tröja


Jag är nästan klar med den här tröjan. I princip är det bara att fästa trådar och sy ihop på sina ställen som är kvar. Den tråkiga biten med andra ord.

4 Ett lejon på tröjan


Jag kan nog faktiskt säga att jag har lagt ner den idén.

5 Dinosaurietröja


I skrivande stund, som inte alltid är densamma som läsande stund, är ärmarna och "kroppen" klara. Nu är det bara oket kvar på denna tröja. Nu har jag inte tid att skriva mer, för nu ska jag sticka på oket. Det ser jag fram emot.

3 kommentarer:

Petra sa...

Duktigt! Jag skulle få ont i magen av att göra en sån lista.

Ester sa...

Ja, trevligt med såna här genomgångar! :)

Wallinskaya sa...

Men Petra, du som är så produktiv. Du hinner ju inte ens prata om dina projekt innan de blir av. :)