2013-03-07

En viss ordning

Det känns som jag haft alla influensor som man kunde få den här vintern. Är sjuk för tredje gången i år och efter att ha hostat en hel natt och blivit supersnörvlig och haft halsont så stannade jag hemma från jobbet ännu en gång. Mellan snytningarna passar jag så klart på att ligga i soffan och sticka framför bra och dåliga tv-program. Mest intressant idag var ett program om jordbävningar.

När jag började med den nya dinosaurietröjan kom jag snart på att jag behövde rundstickan som jag använder när jag stickar min gröna tröja med ringarna.


Så jag har fått koncentrera mig på att sticka färdigt med rundstickan för att kunna byta tillbaka till dinosaurieprojektet. Nu har gått över till strumpstickor i halsringningen på den gröna tröjan så nu är rundstickan ledig. Den ser bättre ut när jag har tröjan på mig än när den ligger på en fårfäll.


Här är den första lite mindre dinosaurietröjan som är stickad med Drops Safran, min favoritbomullsgarn. Det är mycket tunnare än Kampes 8/8 soft som jag använder till den nya varianten och även den gröna tröjan.


Aha, en av dinosaurierna på närbild.


Och en närbild av ringarna.


Inga kommentarer: