2013-03-17

Det ena leder till det andra

Ofta när jag stickar så händer något i arbetet som gör att jag måste utföra något annat innan jag kan fortsätta.

Här har vi ett exempel på det:


När jag skulle börja sticka på dinosaurietröjan behövde jag rundstickan som jag använde till den gröna ringtröjan, så jag stickade på som en galning på ringtröjan. 


När jag var klar med rundstickan skulle jag sätta alla maskor på en viss storlek på strumpstickor för att göra resåren. Då användes just de strumpstickorna till ett par fingervantar som jag känner på mig att jag aldrig kommer bli klar med. För att frigöra strumpstickorna behövde jag sticka klart ett finger på den vanten jag höll på med, så det fick jag göra.



I det här läget blev jag sugen på att göra klart den gröna tröjan, så jag stickade hela resåren. Tröjan blev dock inte klar för alla trådar ska fästas och så vidare. Sen kunde jag i alla fall använda rundstickan till dinosaurietröjan.




Efter ett tag tog garnet slut. Då fanns det liksom inget annat som gällde än att gå till garnaffären, så när jag var där passade jag ändå på att köpa garn till draculakoftan. Nu när dinosaurietröjan snart är klar ska jag slutföra ringtröjan och den innan jag börjar på draculakoftan.

Inga kommentarer: