2013-03-19

Keramiken

Nu är keramiken hämtad och uppackad. Efter att ha gått två terminer på Folkuniversitetet i Linköping blev jag inte särskilt bra, men efter en helg i en verkstad i Orminge blev resultatet lite bättre. Jag är så himla nöjd med mina saker och det blev så fint med glasering också. Lite saker kommer nog att komma till användning.



Efter inspiration från andra växtpinnar gjorde jag såna här. De blev kanske lite för breda jämfört med sin längd, men de kommer nog att kunna fylla en funktion när jag ska så rosmarin, salvia och basilika bland annat.


Burken är jag mest nöjd med. Här är den med lock som passar om man snurrar in det på rätt plats. Frågan är bara vad som ska ligga i burken.


Jag gjorde tre rosor. Här är den första och den fick bli grön.


Här är en svart ros. Den tredje blev vit och den går att se på några av bilderna också.




De svarta skålarna kändes lite intetsägande och blev lite trista, men det var snyggt att ha färgsprakande tomater eller vitlökar i dem.


Och så koppen som jag druckit te ur flera gånger nu. Fatet skulle egentligen inte alls ha varit till den, men det såg någon med falkögon att det skulle passa bra till.


Ser fram emot nästa besök i keramikverkstan, som kanske blir till hösten.

1 kommentar:

Emmas dagar sa...

Oh, så fina grejer du gjort!