2013-03-13

Draculakoftan

Folk skaffar en massa barn hela tiden och eftersom jag just nu har en period i kombinationen mönsterstickning och barntröjor, tänkte jag sticka en kofta till ett barn som ännu ej har fötts. Det är lite svårt att skriva och visa det här när det ska bli en överraskning, så förutsätt att det inte är till ditt barn.



Jag hittade den här fruktansvärda koftan, alltså jag tänker fruktansvärt på färgkombinationerna. Måste försvarslösa barn ha så fula färgkombinationer jämt. Bara för att vuxna inte vågar ha färger behöver ju inte barn ha dubbelt så många färger i helt galna kombinationer. Den här koftan jag ska sticka ska bara få den här formen. Titta på kragen. Den ska fungera som en vampyrmantelkrage.


Koftan ska ha färgerna svart, rött och vitt och istället för de där hemska körsbären ska det vara spelkortsmönster. Det kom jag på när jag tittade på den här bilden från Tim Burtons Alice i Underlandet. Kolla in strumpbyxorna.


Här är min skiss som jag gjorde på några minuter, det vill säga den kommer bli lite snyggare i verkligheten:

Den kommer nog bli lite mer svart och tyvärr måste jag ha klöver och spader på samma rad och ruter och hjärter på samma. 


1 kommentar:

Ester sa...

Oh, så spännande!